image

3 motive pentru care o campanie CSR ar trebui sustinuta cu o campanie SEO

O campanie CSR este minimizata daca planul de comunicare se bazeaza pe un comunicat de presa si cateva postari in social media. In primul rand, jurnalistii preiau preponderent comunicate de presa care prezinta studii, cifre, informatii de interes pentru un public cat mai larg. In al doilea rand, in functie de frecventa cu care se publica informatii pe paginile companiei de pe Facebook, Linkedin, etc postarea care anunta actiunea CSR ajunge la o parte dintre “urmaritori” (followers) si apoi vizibilitatea ei scade pe masura ce apar urmatoarele postari.

Castiga vizibilitate pentru comunicatul de presa

Actiunile CSR pot castiga mai multa vizibilitate daca sunt comunicate si printr-o campanie SEO cu articole platite in site-uri atent alese. Astfel i se asigura campaniei CSR un minim de vizibilitate, independent de dispozitia jurnalistilor de a prelua sau nu comunicatul de presa.

Ajuta in campania de employer branding

Procesul de recrutare si gasirea angajatilor potriviti sunt direct influentate de imaginea companiei in randul candidatilor. Inainte de a trimite CV-ul, candidatii tind sa caute informatii despre angajator, programul de lucru, salarii. Si din ce in ce mai multe site-uri care publica locuri de munca le permit utilizatorilor sa dea un rating companiilor. Acest lucru este greu influentat de angajator, mai ales in comunitatile precum UndeLucram care au inclusiv forum unde actuali si fosti angajati isi spun parerea despre salarii, program, mediu de lucru.

In schimb, o campanie SEO care comunica actiunile CSR si in care se folosesc si cuvinte cheie importante inclusiv din punct de vedere al brandului angajatorului (employer branding), poate imbunatati imaginea si procesul de recrutare. Pe langa salariu si alte beneficii, candidatii mai iau in calcul si actiunile in care este implicata o companie. Cine nu vrea sa faca o fapta buna, dar nu reuseste din cauza timpului limitat? In schimb, la nivel de companie, unde sunt toti pentru unul si unul pentru toti, angajatii simt ca si-au adus aportul direct sau indirect la actiunile CSR. Si se mandresc cu marea echipa din care fac parte.

Imbunatateste parerea clientilor despre companie

Inainte de a efectua o achizitie importanta sau de a semna un contract, clientii tind sa caute pareri despre acea companie. Informatiile pe care le regasesc in cautarile pe Google ii pot influenta direct. In cadrul unei campanii SEO, cu o strategie bine busa la punct, avantajul este ca exista posibilitatea ca o parte dintre articolele platite sa se pozitioneaza mai bine in top Google dupa anumite cuvinte cautate de clienti, alaturi de site-ul companiei. Ceea ce poate duce pe pozitii inferioare in Google competitia directa sau indirecta si forumurile in care recenziile nu pot fi controlate.

Studiile arata ca in general cumparaturile nu se fac obiectiv, in functie de raportul calitate pret. Sunt diversi factori care influenteaza procesul de achizitie al clientului. Iar o campanie cu fapte bune cat mai vizibila, poate inclina balanta astfel incat sa convinga clientul sa cumpere si poate chiar sa devina fidel companiei.

Succesul unei campanii de comunicare consta in integrarea inteligenta a informatiilor importante pe canelele proprii (site-urile companiei), conturile social media (paginile companiei de pe LinkedIn, Facebook, etc) si presa online (site-urile de stiri care pot publica articolele companiei).

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?