image

10 metode alternative de a va imbunatati performantele SEO

Intrebati un SEO experimentat cum sa fiti cat mai bun si multi va vor da aceleasi sfaturi.

S-ar putea sa fiti indrumati spre conferinte sau site-uri cu stiri din domeniu. Sunt modalitati excelente de a va imbogati cunostintele teoretice. Altii vor spune ca numai invatarea teoriei nu e suficienta. Trebuie sa va perfectionati cu un site de test. Acesta ar putea fi propriul vostru blog sau un site afiliat. Va puteti testa cunostintele recent dobandite, invatate din experienta si ideile altora, fara sa riscati painea nimanui. Si acesta e un sfat foarte bun.

Nimic nu se compara cu blocajele care va pun cunostintele la incercare.

Dar cum va dati seama unde gresiti daca nu vedeti evolutii in "site-ul de test"? Poate fi greu sa intelegeti care sunt lacunele voastre care va impiedica sa progresati.

Competentele de care are nevoie un SEO de succes merg dincolo de simpla abilitate de a urca o pagina web in cautarile organice. Trebuie sa putem comunica, sa gandim strategic si sa intelegem peisajul mai amplu al marketing-ului.

Acest articol prezinta cateva metode alternative prin care va puteti testa cunostintele actuale si sa va imbunatatiti cunostintele in domeniu:

1. Reddit

Reddit nu are nevoie de nicio prezentare; daca sunteti in industria de marketing digital sunteti deja familiarizati. Totusi, s-ar putea sa nu stiti ca este un instrument educational excelent, precum si locul in care puteti pierde 3 ore privind pisici.

Unul dintre cele mai placute aspecte ale Reddit este ca sunt comunitati pentru orice, inclusiv pentru marketing digital. Exista cateva sub-reddit dedicate, speciale pentru SEO; r/SEO, r/bigseo si r/TechSEO sunt cele mai populare. Aici puteti pune intrebari despre SEO sau despre impactul unui recent anunt Google.

Se stie ca si John Mueller, analist de trenduri Google Webmaster, frecventeaza aceste "sub" si da raspunsuri foarte utile la intrebarile Redditorilor. Punand o intrebare pe aceste forumuri atrageti raspunsuri de la SEO din toata lumea. Aveti acces instant la profesionisti pe care altfel nu-i puteti intalni niciodata.

Aveti grija, totusi, nu exista nicio bariera in privinta sfaturilor de pe Reddit. Oricine are cont poate comenta la o postare. Acest lucru inseamna ca nu exista nicio modalitate de a verifica sfatul primit, in afara de votul negativ si corectiile facute de alti Redditori.

Ajungem astfel la a doua utilitate a Reddit in dobandirea cunostintelor voastre de SEO, raspunzand chiar voi la intrebari. E extraordinar sa va faceti curaj si sa va exprimati parerea, iar apoi cineva sa se repeada la voi si sa va corecteze. Poate fi dureros, dar este si o modalitate eficienta de a invata.

Daca aveti o parere despre un subiect postat de cineva, asumati-va riscul si spuneti-o. Acceptati ideea ca cineva cu mai multa experienta s-ar putea sa va spuna ca sugestia voastra nu e buna. Garantat ca nu veti uita niciodata ce vi s-a spus.

S-ar putea sa nu fiti de acord cu ei, dar discutia propriu-zisa, in contradictoriu, va consolideaza cunostintele. Va rog sa nu va certati, haideti sa pastram o atmosfera prieteneasca in industria SEO.

Le puteti pune mai multe intrebari de clarificare si astfel veti intelege mai bine rationamentul lor. S-ar putea sa va dati seama ca raspunsurile lor sunt corecte. Va pot salva de la o greseala grava. Daca va formulati raspunsul ca si cum ati cere o parere de confirmare e o metoda mai sigura prin care si altii va pot expune ideile lor. In plus, e o metoda de a evita ca, cel ce a postat initial intrebarea, sa urmeze sfatul vostru, care s-ar putea sa nu fie corect.

2. Scrierea de ghiduri SEO

O alta metoda de a va verifica metodologia SEO este de a scrie ghiduri pentru altii. Va ajuta sa va organizati gandurile si sa va dati seama ce lacune aveti. Puteti face materiale pentru altii din echipa voastra sau pentru publicarea online si puteti cere feedback. Astfel va puneti la punct rationamentul si vedeti si alte metode de lucru. Cheia este sa cereti altora sa aplice ghidul si sa ii lasati sa va spuna, constructiv, punctul lor de vedere.

Pentru a elabora un ghid aveti nevoie de suficiente cunostinte pe subiect, astfel incat sa le puteti transmite, treptat si altora. Scriindu-l, veti avea probabil de studiat unele aspecte si inevitabil, veti descoperi alte metode de a ajunge la rezultatul final. S-ar putea ca astfel sa descoperiti cai mai eficiente de a indeplini sarcinile obisnuite de SEO.

3. Dati lectii cuiva din familie

Daca sunteti SEO de ceva vreme, precis ca la cel putin o petrecere de familie ati explicat rudelor ca nu lucrati la Google, dar va intereseaza mult motoarele de cautare. Folositi aceasta ocazie pentru a va imbogati competentele SEO, expunandu-va lacunele si rafinandu-va capacitatea de comunicare.

Cand vi se cere sa explicati cum va castigati traiul, practic va puteti verifica modul de a intelege aspectele esentiale. Daca dati lectii cu notiuni fundamentale de SEO cuiva din familie sau prietenilor, veti fi nevoiti sa va expuneti cunostintele in mod coerent.

Veti identifica lipsurile pe care le aveti, in special daca cei carora le predati incep sa puna intrebari la care simtiti ca nu puteti raspunde. Veti vedea astfel ce aspecte trebuie sa studiati mai in detaliu.

De exemplu, intrebarea: "ce este un robot al motorului de cautare?". Probabil sunteti siguri ca stiti. Cu toate acestea, cand explicati altcuiva, s-ar putea sa va dati seama ca nu stiti anumite detalii, asa cum credeati. Daca intelegeti clar ce e un robot de cautare va puteti mari aria de intelegere a elementelor tehnice SEO.

Daca fiecare intrebare la care va fortati sa raspundeti e folosita ca punct de plecare pentru ca voi sa invatati mai mult, veti elimina rapid lacunele. Daca tineti lectii cuiva fara legatura cu domeniul, va ajuta si sa comunicati eficient elemente de SEO unei persoane care are cunostinte putine sau deloc. Este o competenta valoroasa, tinand cont ca trebuie sa vorbim frecvent despre SEO clientilor, partilor interesate si sefilor, care ar putea sa stie doar chestii de suprafata.

De asemenea, va faceti o idee despre tipul de intrebari pe care vi le-ar putea pune un client sau despre neintelegerile frecvente privind modul in care functioneaza motoarele de cautare. Vorbiti cat mai multe despre SEO cu cei care nu stiu si in curand veti face legaturi si analogii foarte utile.

4. Invatati de la colegi din domenii apropiate

Nu lucrati izolat. Rugati un coleg sau o cunostinta care lucreaza intr-un domeniu conex sa va faca o prezentare generala a muncii sale. Ar putea fi un mod bun de a vedea cum profesia lui poate avea impact asupra activitatii voastre.

De exemplu, daca invatati mai multe despre PPC, acest lucru va poate ajuta sa intelegeti palniile de conversii. Daca aflati de la un developer cum se randeaza codul este o informatie pretioasa pentru a va creste eficienta in SEO tehnic.

Discutiile despre munca altor parti implicate va ofera o idee mai clara despre cum se integreaza SEO in peisajul general al unui website si al unei afaceri profitabile.

Ori de cate ori decizia altcuiva are impact asupra succesului SEO ului vostru, intrebati de ce a luat decizia de a proceda in acel fel.

- de ce a adaugat developerul acel rand in robots.txt

- de ce a decis seful vostru sa reduca bugetul SEO in favoarea reclamei display?

Veti afla mai multe despre presiunile, prioritatile si obiectivele altor echipe. In schimb, modul in care formulati strategiile SEO poate fi mai eficient din punct de vedere comercial.

Daca sunteti deschisi sa aflati cum lucreaza altii, veti avea relatii mai bune cu ei, iar in viitor acest lucru va aduce castiguri. De asemenea, veti intelege mai bine relatia dintre SEO si alti factori, care pot avea influenta.

Traficul organic spre un site web e influentat de o multitudine de elemente, unele dintre ele fiind controlate de colegii sau clientii vostri. E esential sa intelegeti care sunt aceste elemente si motivele pentru care exista.

5. Studiati o disciplina conexa

O modalitate foarte buna de a deveni mai eficient este studierea altor discipline. De exemplu, daca invatati despre recuperarea informatiilor si baze de date puteti intelege mai bine modul in care motorul de cautare citeste, stocheaza si deserveste continutul vostru.

Studiul psihologiei, sociologiei si stiintelor politice va poate ajuta sa identificati fortele motrice care influenteaza comportamentul de cautare.

SEO este o disciplina extrem de vasta si de aceea e de inteles ca veti dori sa va dedicati putinul timp pe care il aveti studierii competentelor specifice SEO si evolutiilor din industrie.

Cu toate acestea, mult din ceea ce inseamna trafic organic catre o pagina de web isi are radacinile in alte discipline.

Ganditi-va acum ca descrierile voastre meta vor fi mai cuprinzatoare daca veti avea o idee mai clara despre motivele care stau in spatele deciziei umane.

Ganditi-va cu cat vor fi mai eficiente campaniile voastre de informare daca aveti idee despre elementele de psihologie care duc la viralizarea unui continut.

Cu asa o bogatie de material de studiu gratis sau ieftin, pe care il aveti la dispozitie online, este extrem de usor sa accesati informatii la nivel de incepator in aceste domenii. Udemy si Alison sunt doi provideri online care ofera cursuri gratuite si cursuri la costuri mici.

E posibil sa aflati unele trucuri care sa va faca mai buni decat concurenta.

6. Evaluati alte site-uri web

Cand lucrati de multa vreme la un website, nu mai vedeti padurea, din cauza copacilor. Poate sunteti sufocati de cat aveti de asteptat pentru dezvoltare sau va chinuiti sa obtineti o copie scrisa, din cauza politicii interne.

Uneori e nevoie sa faceti un pas inapoi de la proiectele la care lucrati indeaproape si sa va uitati si la ce fac altii. Daca stiti vreun website din industrie care domina SERP, analizati-l in detaliu. Faceti un audit atent al site-ului web. Vedeti cum au configurat site-ul pentru SEO. Analizati optimizarea lor on-page.

Analizand munca altora, s-ar putea sa descoperiti ca ei s-au ocupat de unele aspecte intr-un alt mod decat voi. Posibil sa aflati noi moduri de a obtine rezultate, la care nu va gandiserati.

Problema analizarii obiective a unui site web este, totusi, ca nu stiti motivele care au stat in spatele deciziilor luate.

S-ar putea sa observati ca lipseste schema.org, dar sa nu stiti ca e implementat prin Google Tag Manager. Acest lucru ar putea fi efectul limitarilor din dezvoltarea website-ului.

Nu trebuie sa considerati ca practicile SEO ale unui site de succes sunt cea mai buna modalitate de a face ceva, folositi-le pentru cercetari suplimentare.

7. Invatati din interviurile de angajare

In timpul interviurilor pentru angajare SEO, candidatilor li se pun adesea intrebari la care trebuie sa dovedeasca faptul ca au un anumit nivel de cunostinte si experienta intr-o situatie-test. Presiunea de a fi in centrul atentiei si de a da raspunsuri ce vor fi analizate sever poate scoate la suprafata zonele SEO pe care le stapaniti bine si altele pe care nu le stapaniti. Insesi intrebarile s-ar putea sa va stimuleze sa aprofundati studiile.

Daca sunteti in situatia in care un intervievator pune o intrebare care va testeaza cunostintele legate de SEO si daca simtiti ca nu ati raspuns bine, profitati de aceasta situatie pentru a studia si mai mult.

Oricine a intervievat candidati pentru joburi SEO a auzit raspunsuri interesante. Daca intervievati pe cineva care e mai putin experimentat ca voi, ati putea fi tentati sa credeti ca raspunde gresit, daca spune ceva despre care nu ati mai auzit in activitatea voastra.

Dar in domeniul SEO, diverse site-uri web, din cadrul unor industrii diverse, au rezultate de succes printr-o multitudine de tehnici SEO. E posibil ca experienta voastra de succes sa nu fie la fel ca a altora.

Cand puneti intrebari unui candidat, profitati de ocazie sa aprofundati rationamentul din spatele raspunsurilor pe care le da. Astfel va lamuriti daca are experienta reala, dar poate aflati si alte metode si cai spre succes.

8. Investigati instrumentele voastre SEO

Cercetarea caracteristicilor nefolosite ale instrumentelor SEO ar putea parea o metoda ciudata de a invata, dar poate fi rodnica pentru a va imbogati cunostintele.

Daca observati ca sunt rapoarte pe care nu le folositi niciodata, ar merita sa va uitati peste datele pe care le contin si sa incepeti sa intelegeti la ce pot fi utilizate.

Majoritatea providerilor de instrumente au documentatie extinsa despre caracteristicile pe care le ofera. Astfel, porniti in directia buna si aflati pentru ce au fost concepute. Instrumentele adauga frecvent noi caracteristici, ca raspuns la anuntul unui motor de cautare sau doar pentru a satisface cerintele pietei. Indiferent de motive, e evident ca au un rol suficient de important, altfel nu alocau timp pentru a le pune la punct.

Actualizarile la instrumente sunt, de obicei, insotite de o multime de comunicate de presa. Cititi-le pentru a vedea de ce a fost introdusa noua functie. Daca intelegeti pentru ce le-a conceput developerul de software si de ce a simtit ca sunt importante, puteti capata o deschidere spre noi competente SEO de explorat.

9. Mergeti la discutii pe care le considerati plictisitoare

Conferintele despre marketing-ul digital sunt foarte frecvente. E o veste buna pentru cei care doresc sa afle mai multe despre industria noastra.

O capcana in care se cade usor la aceste evenimente este aceea de a merge doar la discutiile pe subiecte de care sunteti deja interesati. Acest lucru va ingusteaza aria de interes.

Participati deliberat la seminarii si ateliere, la conferintele SEO, pe care in mod obisnuit le-ati evita. Vedeti ce ponturi noi puteti afla pe un palier de care, de regula, nu sunteti foarte interesati.

Pentru unii acest lucru inseamna sa iasa din spatiul limitat al job-ului lor. Un specialist in outreach ar putea crede ca o conferinta despre randare in JavaScript e pierdere de vreme.

Cu toate acestea, daca aveti contact minim cu alte zone SEO, astfel de conferinte pot fi foarte utile pentru a capata noi cunostinte.

In cazul in care cariera voastra de optimizare a site-urilor a fost, pana acum, foarte specializata, s-ar putea sa pierdeti din vedere elementele esentiale din alte sectoare si sa nici nu va dati seama. Aceasta situatie poate sa apara in special daca agentia sau echipa voastra se concentreaza pe o anumita chestiune, cum ar fi campaniile de advertoriale sau SEO tehnic.

Conferintele pe subiecte cu care sunteti mai putin familiarizati au avantajul ca va arata ce ii entuziasmeaza pe unii in respectiva specialitate.

Perceptia voastra asupra acelui domeniu s-ar putea sa fie mult deformata din cauza experientelor voastre personale. Puteti afla multe ascultandu-i pe altii vorbind despre partea din SEO care va pasioneaza.

10. Cititi carti de succes despre afaceri

Daca cititi carti cunoscute despre afaceri ati putea invata lucruri pe care sa le aplicati propriei voastre companii. Va vor ajuta cel putin sa intelegeti mai bine ce ii motiveaza pe clienti sau pe echipa voastra de management. Acest lucru va poate ajuta sa indreptati activitatea SEO intr-o directie care sa va creasca vanzarile. Este o competenta deosebit de importanta, pe masura ce avansati in cariera.

Vizitati librariile de pe Amazon pentru a vedea care sunt tendintele de top in materie de carti de afaceri.

De asemenea, librariile online ar putea avea o sectiune de carti de afaceri. Daca vorbiti cu vanzatorul, aflati care sunt cele mai populare carti sau macar puteti sa va procurati un exemplar din cartile vazute pe Amazon.

Cartile populare va sunt mai de folos pentru ca sunt cele pe care, probabil, le citesc si managerul sau clientii vostri.

In plus, daca activati intr-o industrie care e mai putin focusata pe comert, cum ar fi educatia sau actiunile umanitare, ar fi recomandabil sa cititi cartile de succes din respectivul domeniu.

Concluzie

SEO inglobeaza o multime de competente si abordari. E esential sa fim receptivi la diverse tehnici, tinand cont de evolutiile comportamentului utilizatorului si al motoarelor de cautare. Fie ca sunteti nou in industrie, fie ca aveti ani de experienta, intotdeauna aveti ceva de invatat.

Actualizati-va mereu competentele si evitati stagnarea, imbratisand noi modalitati de invatare. Fiti mai eficienti in activitatea voastra, cautand surse de inspiratie si in alte domenii. Dezvoltati-va competentele in comunicare si gandire strategica. Daca nu, sigur veti ramane in urma.

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?