image

Mituri SEO desfiintate de un fost specialist Google

Google nu uraste site-ul tau web, serviciul publicitar AdWords nu are influenta asupra SEO, iar "noutatea" si cuvintele cheie nu sunt asa de importante precum credeti.

Fiecare industrie are miturile sale, iar lumea SEO nu face exceptie. Din cand in cand, Google incearca sa clarifice ideile intelese gresit. Cu toate acestea, o echipa mica de profesionisti nu poate face prea multe la conferintele internationale. Iata, asadar, 10 dintre cele mai cunoscute mituri SEO, demontate de un expert SEO care a fost mult timp angajat la Google.

Mitul #1 – SEO e o lupta cu forte egale

In teorie, sau cel putin asa se spune, SEO e o competitie corecta, in care fiecare website are sanse egale sa concureze in ierarhia cautarilor. Doar ca nu e asa. Nu mai e de mult asa si nu va mai fi niciodata asa. La fel ca pe orice alta piata, pe care doua companii sunt concurente, nicio oferta nu este exact similara cu o alta. In cazul SEO, diferitele website-uri prezinta semnale SEO on page si off page diferite. Prin urmare, sunt ierarhizate diferit. Aceste semnale SEO includ, intre altele, performanta paginii, structura site-ului, domeniul si profilul de backlink-uri, ca sa mentionam doar cateva dintre ele, care pot fi masurate si imbunatatite. La asta se refera SEO. Dar nu toti au sanse egale.

Este adevarat ca Google acorda domeniilor nou-noute o perioada numita "Luna de Miere" (Google Honeymoon Period). Este un scurt interval in care website-ul are o pozitie buna, desi inca nu a acumulat suficiente semnale SEO. Site-urile care au tendinta de a merge bine in aceasta perioada de gratie au sanse mari sa exceleze constant in cautari. Dar majoritatea scad dupa ce Google a obtinut suficiente date care "confirma" adevarata pozitie a noului website. In timp ce "Luna de Miere" da un oarecare ajutor website-urilor la lansare, SEO nu este o lupta cu forte egale.

Mitul #2 - SEO e un proiect ONE TIME

La conferintele din domeniu, participantilor li se spune ca e important sa faca ceea ce trebuie pentru a avea o pozitie buna in SERP. Este adevarat, dar nu pe deplin. Ca orice alta investitie a unei companii, in timp, acea investitie se va uza, in mod inevitabil. Cele mai bune practici din trecut se invechesc si devin depasite. Pentru a tine pasul cu concurenta, mai ales in nisele mai profitabile, SEO trebuie sa fie vazut ca fiind un efort continuu, de durata si de evolutie conform ultimelor update-uri Google. Unii factori, cum ar fi experienta utilizatorilor si semnalele acestora trebuie sa fie permanent monitorizate si imbunatatite. Acelasi lucru e valabil in cazul performantei paginilor, care e direct raspunzatoare de modul in care utilizatorii percep website-ul. Alti factori, cum ar fi administrarea backlink-urilor pot fi verificate doar sporadic, in cadrul unui audit SEO on si off-page.

Mitul #3 - SEO inseamna backlink-uri

Link-urile sunt esentiale pentru tot internetul, asa cum il stim noi. Fara link-uri, majoritatea motoarelor de cautare nu ar putea sa gaseasca si sa afiseze continut nou. Pentru Google, backlink-urile reprezinta si un semnal de pozitionare in SERP. Cu toate acestea, contrar a ceea ce se crede, backlink-urile pot dauna pozitiei in ierarhie. Pe langa penalizarile manuale de spam (aka Google Penalties), mai exista algoritmi Google, cum ar fi Penguin, care au sarcina de a identifica site-urile care au profil de link-uri predominant din website-uri cu continut slab. Credinta permanenta a lui Google este ca link-urile trebuie sa se bazeze pe merit si nu sa fie platite sau sa fie aduse prin diverse scheme nenaturale. Site-urile optimizate fara a tine seama de regulile Google (Google Webmaster Guidelines) vor fi luate in vizor. Dar SEO nu este doar despre link juyce care se transmite prin backlink-uri.

Totusi, backlink-urile trebuie cautate pentru cresterea conversiilor, acesta fiind scopul principal pentru optimizarea site-urilor web si care nu reprezinta un risc ca site-ul sa poata fi penalizat si sa dispara cu totul din SERP. Google lasa o usa deschisa site-urilor care au incalcat regulile de link building, prin instrumentul Disavow care permite unui site web sa elimine backlink-urile nedorite.

Mitul #4 - SEO reprezinta semnale de la utilizator

E gresit sa credem ca semnalele de la utilizatori nu sunt importante. Ele sunt un factor SEO relevant. Intregul model de afacere al Google se bazeaza pe loialitatea utilizatorilor. Google masoara gradul de satisfactie al utilizatorilor si foloseste datele pentru a-si imbunatati produsul. In acest sens, semnalele de la utilizatori chiar sunt un factor important. Cu toate acestea, Google nu distribuie mai departe datele folosite, nici macar catre Google Search Console. Deci ramanem cu impresii GSC si rata de click-uri ca fiind singurii indicatori confirmati privind perceptia utilizatorului in legatura cu site-ul si comportamentul lui. Combinatia de volume mari de impresii si CTR scazut indica, de regula, ca semnalele utilizatorului pot fi imbunatatite, dar aceste informatii limitate sunt doar o parte din imaginea generala SEO. Daca si cum pot fi imbunatatite depinde in principal de eficienta landing page-urilor de pe website, care este, de departe, mai importanta.

Mitul #5 – Google uraste site-ul meu

Plangerea ca ar exista o animozitate personala e pe cat de des intalnita, pe atat de lipsita de logica. Google nu a aratat niciodata ca nu ii place un website si ar fi absurd sa operezi o afacere la nivel global pe baza antipatiilor personale. Afirmatia ca un site nu e pe o pozitie buna din cauza ca Google nu il poate suferi e usor de combatut cu un audit SEO, care, cel mai probabil, va scoate la iveala neajunsuri tehnice, de continut, greseli on-page si off-page. Exista penalizari Google, eufemistic numite Manual Spam Actions. Cu toate acestea, ele nu sunt rezultatul unei vendete personale si pot fi anulate daca trimiteti o cerere convingatoare (Reconsideration Request). Daca Google are vreo atitudine fata de website-uri, este una echidistanta si se refera si la domenii proprii ale gigantului Google, care din cand in cand sunt si ele penalizate pentru diverse devieri.

Mitul #6 - Google AdWords influenteaza SEO

In pofida anilor de campanii de informare, unul dintre cele mai frecvente mituri SEO ramane acela ca Google AdWords are un impact pozitiv asupra pozitionarii unui website in SERP. Cautarile organice, naturale sunt total independente de cautarile platite. Indiferent de bugetul alocat campaniilor AdWords, Google AdWords nu este un semnal SEO.

Mitul #7 – Cuvintele cheie sunt cheia

In copilaria lor, motoarele de cautare se bazau enorm pe densitatea cuvintelor cheie de pe pagina pentru a corela relevanta cu cautarile. Au trecut 20 de ani si cuvintele cheie si-au pierdut mult din importanta. Google ignora de multa vreme cuvintele cheie meta si in timp ce crawleaza si indexeaza si continutul din spatele taburilor, are tendinta de a nu ierarhiza site-urile in functie de content sau de cuvintele cheie care nu sunt vizibile utilizatorilor. Cuvintele cheie din URL nu sunt nici ele folosite in scopul pozitionarii in SERP. Cuvintele cheie nu au un impact direct asupra CTR, mai ales in comparatie cu breadcrumbs, care ii ajuta pe utilizatori sa navigheze. Timpurile in care se calculau cuvintele cheie de pe pagini si se incerca identificarea unei proportii ideale sunt istorie.

Continutul, care poate fi reprezentat de date, dar si de cuvintele scrise, este important in contextul website-ului, dar cuvintele cheie nu mai sunt atat de relevante precum erau.

Mitul #8 – SEO inseamna "noutate"

Da, Google pare a dori un continut nou. Cu toate acestea, doar atunci cand noutatea e importanta pentru utilizator. Pentru site-urile care opereaza cu stiri alerte, noutatea poate fi un avantaj competitiv. Aici e inclusa o mica selectie de institutii de presa, cum ar fi ziarele, revistele sau portalurile. Pentru majoritatea site-urilor web, noutatea nu este un factor SEO important, iar schimbarea datelor de publicare ale articolelor vechi nu va convinge Google ca e continut nou. Prin urmare, daca nu e vorba de site-uri de stiri, noutatea nu este importanta.

Mitul #9 – Semnalele sociale sunt un factor SEO

Comentariile, aprecierile, voturile si implicarea pe retelele de socializare - inclusiv link-urile de pe canale de socializare, cum ar fi Facebook ori Twitter – nu contribuie la SEO, ca factor de urcare in SERP, desi multi cred acest lucru. Nu inseamna insa ca sunt irelevante pentru marketing-ul online. Exista motive intemeiate pentru care Google nu tine cont de factorii de social media, principalul fiind acela ca datele disponibile sunt fragmentate si nu sunt de incredere.

Dar exista si motive intemeiate pentru a considera operatiunile de pe social media ca fiind parte integranta a construirii brandului. Desi social media nu are niciun efect direct in sensul urcarii in SERP, are totusi un efect pe termen lung asupra factorilor care conteaza pentru SEO. Recunoasterea brandului si loialitatea userului se stabilesc cu produse si servicii extraordinare, cu propuneri unice de vanzare, cu o comunicare in ambele sensuri si cu un canal pentru feedback. Website-urile brandurilor care aspira sa devina leaderi cu o strategie media au un avantaj tangibil in competitia cu alte site-uri web pentru atentia utilizatorilor in SERP. Pe scurt, social media ajuta la o mai mare recunoastere a brandului si a CTR, iar acesta conteaza pentru SEO. La urma urmei, Google, desi nu recunoaste public in mod explicit, prefera totusi website-urile care sunt populare printre utilizatori.

Mitul #10 - SEO e magic

In sfarsit, complexitatea optimizarii SEO este uneori explicata simplist, cum ca SEO e atat arta, cat si stiinta si e greu de inteles. Daca descriem procesul SEO ca fiind prea complex pentru a putea fi explicat nu e avantajos si cu atat mai putin exact. Da, SEO este actionat de date. Deseori, e nevoie de o cantitate enorma de date pentru a aborda o problema. In acelasi timp, exista o multitudine de semnale, atat on page, cat si off page, care intra in conflict unele cu celelalte. Intrucat SEO se bazeaza exclusiv pe date, aproape orice semnal SEO si chiar si problemele complexe pot fi impartite in fragmente mici de date, ce vor fi analizate si explicate.

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?