image

Cum se creeaza o descriere meta corecta

Descrierea meta este un fragment de pana la 320 de caractere, o eticheta in HTML, care rezuma continutul unei pagini. Motoarele de cautare afiseaza meta descrierea in rezultatele cautarii, in special atunci cand fraza cautata este cuprinsa in descriere. Realizarea corecta a descrierii meta este un aspect foarte important al optimizarii SEO on page.

Ce face o descriere meta?

Descrierea meta este o eticheta HTML, care arata astfel:

meta description

Functia unei descrieri meta pentru pagina dvs. este simpla: scopul principal al acesteia este de a atrage vizitatorul Google pentru a da clic pe linkul dvs. Cu alte cuvinte, meta descrierile sunt acolo pentru a genera clicuri de la motoarele de cautare.

Motoarele de cautare spun ca nu exista un avantaj direct al meta descrierii - ei nu o folosesc in algoritmul de clasificare. Exista insa un beneficiu indirect: Google utilizeaza rata de clic (CTR) ca modalitate de a determina daca sunteti un bun rezultat. Daca mai multi oameni dau pe rezultatul tau mai multe clicuri decat se astepta motorul de cautare, pe baza pozitiei tale, te muta in sus.

Acesta este motivul pentru care optimizarea descrierii meta este atat de importanta, ca si optimizarea titlurilor.

Caracteristicile unei descrieri meta bune

Cred ca fiecare articol despre descrieri meta va va spune cateva dintre acestea, dar am combinat tot ceea ce avea sens in acest moment si am facut cu aceasta lista.

1. Poate avea pana la 160 de caractere.

Nu exista nici un "numar potrivit". Daca va uitati in rezultatele cautarilor, veti vedea descrieri intre 120 si 160 de caractere. Depinde de ceea ce Google adauga la rezultatul cautarii dvs. si cat de mult vrea sa afiseze. Google ar putea, de exemplu, sa adauge data la un articol, ceea ce va reduce numarul de caractere. Cateodata va decide sa arate meta descrierea, iar cateodata va afisa doar o parte din ea impreuna cu o completare din textul de pe pagina. Oricum ar fi, cel mai bine este sa o pastrati scurta. Daca Google va decide sa o afiseze, o va afisa pe toata.

2. Ar trebui sa fie actionabila, intr-o maniera activa.

Desigur, ar trebui. Daca vedeti meta descrierea ca pe o invitatie pe pagina, nu puteti scrie doar "O metafora mixta care descrie un inexistent, dar totusi implicit nivel ridicat de calificare." Aceasta este o descriere plictisitoare.

3. Ar trebui sa includa un indemn la actiune.

"Buna ziua, avem un produs atat de nou si stim ca il doriti. Aflati mai multe!" Este textul dvs. comercial, in cazul in care produsul este chiar pagina legata direct si nu produsul de pe pagina respectiva. Invitatii cum ar fi "Aflati mai multe", "Incercati gratuit" sunt binevenite.

4. Poate sa contina specificatii

Daca aveti un produs tehnic, concentrati-va pe specificatiile tehnice ale produsului si oferiti informatii despre producator, pret, lucruri de genul asta. Daca vizitatorul cauta in mod specific produsul respectiv, este posibil sa nu fii nevoit sa-l convingi. Lucruri ca un pret, de exemplu, vor declansa clicul. Retineti ca ati putea, bineinteles, sa utilizati si rich snippets.

5. Ar trebui sa corespunda continutului.

Acesta este un lucru important. Google va gasi meta-descrierile care ii impiedica pe vizitatori sa faca clic. Si chiar ar putea penaliza site-ul care a creat meta descrierea. In afara de aceasta, va creste probabil rata de respingere. Doriti ca descrierea meta sa corespunda continutului din pagina.

6. Ar trebui sa contina cuvantul cheie principal.

Daca cuvantul cheie se potriveste cu textul din descrierea meta, Google va fi mai inclinat sa utilizeze descrierea meta si sa o evidentieze in rezultatele cautarii. Acest lucru va face link-ul mai relevant si mai interesant pentru utilizator.

7. Descrierea meta ar trebui sa fie unica.

Daca descrierea dvs. meta este un duplicat, experienta utilizatorului in Google va fi mai slaba. Desi titlurile din pagina pot varia, toate paginile par la fel deoarece toate descrierile sunt egale. Daca intentionati/aveti nevoie/sunteti atrasi sa creati o descriere meta duplicat, ar fi mai bine sa lasati descrierea goala si sa lasati Google sa aleaga un fragment de pe pagina care contine cuvantul cheie utilizat intr-o cautare.

De unde sa incep, am atat de multe pagini!!

Simtiti nevoia de a modifica toate descrierile meta dupa ce ati citit acest lucru? Aceasta ar putea fi o povara, cu toate paginile pe care le aveti. Si de unde ati face rost de timp? Puteti apela la o firma seo sau puteti urma sfatul Google:

"Daca nu aveti timp sa creati o descriere pentru fiecare pagina, incercati sa prioritizati continutul: Cel putin, creati o descriere pentru adresele URL critice, cum ar fi pagina dvs. de pornire si paginile populare."

Pur si simplu incepeti de acolo. Si asigurati-va ca optimizati toate noile meta descrieri de acum incolo.

Concluzii

Realizarea corecta a descrierilor meta reprezinta o etapa importanta in optimizarea site-ului si de aceea este extrem de important sa ii acordati o deosebita atentie sau sa utilizati anumite servicii seo de la companii de profil, in cazul in care timpul nu va permite.

O descriere meta BUNA va convinge utilizatorii ca pagina dvs. ofera cel mai bun rezultat pentru cautarea lor. Dar ca sa fie cu adevarat cel mai bun rezultat, trebuie sa stiti care e interesul persoanelor ce efectueaza cautarea. Ce intentioneaza sa gaseasca prin acea cautare? Cauta raspunsul la o anumita intrebare? Daca da, incercati sa le explicati ca dand click pe pagina dvs. utilizatorul va gasi raspunsul la intrebarea lor. Dar OBLIGATORIU trebuie sa oferiti raspunsul cautat in acea pagina. Ei sunt in cautarea unui produs? Incercati sa explicati ce anume face ca acel produs sa iasa in evidenta si de ce ar fi cel mai indicat ca ei sa cumpere de la dvs. Fiti scurt si la obiect!

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?