image

Advertorial SEO util vs. articol publicitar

Ideea acestui articol mi-a venit in urma colaborarii cu o firma in care am petrecut zeci de minute explicand si dand raspunsuri la o multime de intrebari cu privire la continutul unui articol, iar in final firma respectiva a livrat un articol netinand cont absolut deloc de rspunsurile mele.

Pentru inceput cred ca ar trebui sa mentionez ce anume reprezinta un advertorial SEO si ce anume reprezinta un articol publicitar.

Pe scurt, un advertorial SEO este un articol in care introduceti una sau mai multe referinte (link-uri) catre site-ul dvs. in vederea cresterii pozitiilor site-ului in motoarele de cautare pe anumite cuvinte cheie cautate de potentialii clienti. Un astfel de articol, pentru a avea un efect cat mai mare, trebuie sa contina informatie cat mai utila pentru cititorii site-ului pe care va fi publicat articolul.

Un articol publicitar este un articol care are ca subiect firma dvs. sau serviciul dvs. Acesta poate sau nu sa contina referinte (link-uri) catre site-ul tau. Un articol publicitar, cu exceptia cazurilor in care promovezi un produs consumabil de interes general, are efectul cel mai mare daca este publicat pe un site ai carui vizitatori sunt direct interesati de produsul/serviciul dvs.

Diferentele dintre un articol util si un articol publicitar

Am sa incerc sa detaliez pe scurt mai jos:

1. Pretul

Incepem cu pretul, pentru ca de cele mai multe ori, pretul face diferenta intre o decizie pozitiva si una negativa in cazul inceperii unei campanii de advertoriale.

Un articol publicitar are niste costuri de cateva sute de euro pe un site mare sau foarte mare. In 90% din cazuri, daca stati bine sa va ganditi, nu aveti nevoie de un articol publicitar. Daca cititi acest articol si vreti optimizare SEO pentru site-ul dvs., clar nu aveti nevoie de un articol publicitar.

Aveti nevoie de un articol publicitar si acesta isi justifica banii in putine cazuri, cum ar fi:

- se anunta o reducere majora la pretul unui produs;

- se anunta lansarea unui nou produs revolutionar;

- sunteti precum COCA COLA si aveti buget de milioane de euro;

- vine o perioada din an in care se cer produsele dvs.;

- vreti ca toata lumea sa aiba pe buze numele brandului dvs.

Daca interesul este doar ca site-ul dvs. sa fie cat mai vizibil in motoarele de cautare, atunci aveti nevoie doar de advertoriale SEO.

Un articol SEO are costuri sub 50% din valoarea unui articol publicitar. DE CE mai ieftin?

- nu necesita neaparat aparitia lui pe prima pagina a site-ului;

- contine informatie utila cititorilor site-ului, deci aduce un plus de valoare utilizatorilor site-ului pe care se publica articolul;

- pentru ca nu vreti neaparat publicitate, vreti valoare SEO, vreti ca o mica parte din autoritatea site-ului pe care publicati articolul sa se trimita catre site-ul dvs. Daca vreti publicitate si vizibilitate, atunci vi se cer bani mult mai multi. Logica e simpla. Aveti nevoi mari? Va trebui sa platiti pentru ele!

2. Impactul asupra brandului

Brandul nu cred ca isi are locul intr-o discutie legata de SEO, ci mai degraba intr-una legata de marketing, dar am sa o punctez totusi pentru pretentiosii care vor chiar totul. Ei bine, nu poti rezolva chiar totul cu un articol SEO! DAR, luand in considerare cele spuse mai departe, la punctele 3, 4 si 5, veti observa ca exista modalitati de a beneficia si de un surplus de notorietate pentru brandul dvs. atata timp cat continutul advertorialului SEO este realizat dupa anumite reguli si de catre o echipa de cunoscatori care stiu sa scoata in evidenta firma/site-ul dvs.

3. Impactul SEO

Aici ne referim la autoritatea pe care site-ul mare o transmite in timp site-ului dvs.

Un articol SEO, scris bine, pentru cititori si publicat pe un site mare, are sanse destul de consistente sa fie preluat de catre alte site-uri mici sau mari (de stiri, bloguri sau site-uri din domeniul dvs.), iar aceste site-uri folosesc una din doua variante:

- preiau tot advertorialul, cu tot cu link catre site-ul dvs., in acest fel transmitand site-ului dvs. o mica parte din autoritatea site-ului lor;

- preiau o parte din advertorial, dar pun referinta catre site-ul sursa (nu toti, doar unii). In acest fel se transmite o mica parte din autoritatea lor catre articolul dvs., iar valoarea link-urilor din articolul dvs. va creste.

Un articol publicitar nu va fi niciodata preluat pentru ca nimeni nu vrea sa faca publicitate gratuita nimani, deci veti ramane doar cu valoarea pe care vi-o transmite articolul initial.

4. Vizualizarile

Aici vorbim despre impactul pe care articolul dvs. il are asupra vizitatorilor site-ului pe care il publicati.

Un articol publicitar, care spune ca "Firma x e cea mai tare" are mult mai putine accesari decat unul nepublicitar, din simplul motiv ca o parte din cititori vor sa citeasca ceva natural si util, nu ceva platit sa apara acolo, pentru ca asta inseamna pentru ei publicitate bagata pe gat. Daca articolul este si marcat cu (P) - publicitar, vizualizarile lui scad foarte mult.

Pe langa asta, DACA vizualizarile acestuia sunt multe in prima zi de la publicare, incepand de a doua zi vizualizarile acestuia tind spre 0 (zero) deoarece din putinii care vor cauta prin arhiva site-ului, sunt aproape inexistenti cei care vor da click sa vizualizeze un articol publicitar.

Un articol SEO, informativ, bine scris, va avea un titlu care sa se muleze strict pe interesele cititorilor site-ului, iar in acest fel accesarile acestuia vor fi cel putin la fel ca ale oricarui alt articol din site.

Acest articol va ajunge si el in arhiva site-ului, doar ca o parte din cititori vor da click pe un titlu care pare natural si util, iar daca articolul este bine scris si reuseste sa apara si in cautarile Google dupa anumite cuvinte cheie, acesta va fi primi si vizite organice, ceea ce este un nou plus atat pentru SEO, cat si pentru eventuale conversii.

Ca si un mic grafic, aproximativ asa vor arata vizualizarile unui articol SEO comparativ cu un articol publicitar:

vizualizari

5. Referalii unui articol SEO vs. referalii unui articol publicitar

Acest aspect se refera la numarul cititorilor (potentialilor clienti) care dau click pe link-ul catre site-ul dvs.

Dupa cum am spus mai sus, un articol publicitar are deja mai putine vizualizari decat un articol util, deci pleaca din start cu un dezavantaj, acesta reflectandu-se direct in numarul celor care ajung sa va viziteze site-ul.

Un advertorial SEO, scris de profesionisti, are mai multe vizualizari decat un articol publicitar, deci implicit mai multe click-uri pe link-ul dvs. Iar cu cat stiti sa introduceti mai bine link-ul dvs. in articol, facand continutul mai interesant pentru cititor, cu atat veti primi click-uri mai multe pe el.

Cum introduci eficient link-ul tau?

Pentru ca link-ul dvs. sa fie introdus eficient intr-un advertorial SEO util, sa cresteti numarul persoanelor care dau click pe acel link-ul, dar in acelasi timp sa aiba si un impact pozitiv asupra brandului si afacerii dvs, puteti folosi o metoda asemanatoare cu astea, in functie de subiectul articolului:

Varianta 1 - Conform specialistilor de la "firma dvs."/"brandul dvs."/"site-ul dvs.", pentru a face x lucru ai nevoie de: "informatia utila pentru cititori".

Varianta 2 - Nu toate firmele reusesc sa fie lideri in domeniu precum "firma dvs."/"brandul dvs."/"site-ul dvs.", insa daca ai nevoie de serviciul x/produsul x, trebuie sa fii atent la urmatoarele lucruri: "informatia utila pentru cititori".

Varianta x - etc...

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?