image

Cum sa deoptimizezi continutul supraoptimizat?

Continutul relevant si bine optimizat ramane un factor de mare importanta. Dar ce se intampla atunci cand mergeti cu optimizarea seo prea departe?

Optimizarea excesiva poate impiedica publicul sa vada valoarea continutului dvs. si poate avea un impact negativ asupra clasamentelor in cautarea organica.

In primul rand, trebuie sa realizati greselile SEO. Recunoasteti ca aveti o problema si numele acesteia este continutul excesiv optimizat. Apoi, trebuie sa veniti cu un plan de deoptimizare a continutului.

Haideti sa intram in procesul de deoptimizare, astfel incat sa nu fiti loviti de Penguin sau Panda.

Pasul 1: Gasiti continutul excesiv optimizat

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci intr-un proces de reoptimizare este sa gasesti continutul excesiv optimizat.

Unele dintre lucrurile pe care ar trebui sa le iei in considerare sunt:

- Prea multe link-uri interne cu ancore pe money keyword;

- Footer si continut supraaglomerate cu cuvinte cheie;

- Velocitate mare a backlink-urilor.

Executati un audit al site-ului pentru a va gasi continutul cel mai putin performant. Continutul cu valoare scazuta este orice continut care nu a reusit sa conduca trafic semnificativ sau sa atraga link-uri naturale si care ar putea duce la o penalizare pentru nerespectarea regulilor Google.

Dupa aceea, veti vedea unde va aflati: fie aveti un continut excesiv optimizat, fie nu. Daca sunteti in cea de-a doua categorie, sunteti norocosi; daca sunteti in primul grup, aveti totusi ceva de facut.

Dupa ce ati gasit continutul excesiv optimizat, trebuie sa il analizati pentru a afla ce actiuni viitoare puteti intreprinde.

Pasul 2: Analizati continutul pentru a va imbunatati strategia de continut

Analizarea continutul dvs. poate fi un proces coplesitor si s-ar putea sa dureze luni. Este ca si cum ai cauta acul in carul cu fan.

Cu toate acestea, puteti scurta procesul daca aveti instrumentele potrivite.

Faceti o lista cu continutul care trebuie sa fie "reparat" si cu cuvintele cheie principale pe care le vizati pentru fiecare parte individuala. Adaugati coloane pentru a nota scoruri si informatii suplimentare.

Cu acest fisier veti avea o viziune mai buna asupra muncii si evolutiei dvs. Efectuati un studiu de cuvinte cheie pentru fiecare bucata de continut, astfel incat sa puteti alege cele mai performante cuvinte cheie pentru optimizarea site-ului dvs.

Sa examinam un exemplu real de supra-optimizare.

Pe 19 mai 2014, Webopedia a fost penalizata de Google Panda 4.0 pentru continutul slab si cuvintele cheie excesive (printre alte motive). Ca urmare a actualizarii Panda, site-ul a pierdut pozitii pentru mai multe cuvinte cheie.

webopedia

Daca faci o scurta analiza SEO a continutului de pe acel site web, vei vedea un exemplu clar de utilizare excesiva a cuvintelor cheie. Promovarea SEO este un subiect larg acoperit de o mica postare pe blog.

Aceasta este o captura de ecran a modului in care pagina Web arata in 18 mai 2014, cu o zi inainte de a-si pierde vizibilitatea din cauza actualizarii Google, prin modulul Wayback Machine:

webopedia 2

Chiar dacă secțiunile de termeni related și întrebările de jos nu fac parte din articol, Google le ia în considerare.

Practic, dacă aveți conținut relevant pe pagina respectivă, Google va crea o conexiune puternică cu acesta. În caz contrar, dacă aveți anunțuri înșelătoare, cuvinte cheie in exces, conținutul dvs. ar putea înregistra scăderi in clasament.

Dacă ar fi să analizăm acel conținut, am vedea că are o performanță scăzută a conținutului, keyword stuffing și puțin conținut.

Solutia pentru supra-optimizare este simpla.

De acum incolo, trebuie sa recreezi strategiile de marketing pentru continut, pentru a te concentra pe subiectul tau relevant, urmand regulile Google.

Pasul 3: Deoptimizarea articolului excesiv optimizat

Sa presupunem ca ati realizat un proces de reoptimizare si acum doriti sa va imbunatatiti continutul.

In acest moment aveti doua posibilitati:

- Redirectionati continutul invechit (informatiile nu mai sunt disponibile sau din alte motive nu credeti ca acest continut ar trebui sa mai fie live) catre un continut mai bun pe site-ul dvs. Redirectionarea continutului va scuteste de furnizarea unei experiente nefavorabile pentru utilizator si ar trebui sa mentina utilizatorii cat mai mult pe site-ul dvs.

- Reoptimizati continutul dvs. conform regulilor de calitate Google. Imbunatatiti continutul existent pana cand acesta este in mod clar mai bun decat rezultatul clasat pe primul loc.

Urmand una sau o combinatie a ambelor optiuni, site-ul dvs. va fi pastrat curat si ingrijit, fara continut irelevant.

Indepartarea oricarui continut inutil care nu este performant este deosebit de important pentru site-urile mai mari. Este aproape o certitudine ca site-urile mai mari, au publicat continut de calitate redusa la un moment dat pe parcursul existentei lor.

Pasul 4: Treceti linkul noului articol prin tool-ul Fetch as Google

Dupa ce ati deoptimizat si imbunatatit continutul, verificati-l utilizand functia Fetch as Google.

Utilizarea acestui instrument direct din Search Console va ajuta Google sa afiseze cele mai exacte informatii de pe site-ul dvs. si va poate ajuta sa avansati in SERP. In plus, continutul dvs. va fi indexat mai rapid.

Daca aveti un numar mare de adrese URL de trimis, trimiteti in schimb un sitemap nou. Este mai usor si timpul de raspuns este similar.

Pana in prezent, Google nu a stabilit o anumita perioada de timp pentru accesarea cu crawlere si indexarea unui site web si nu se va intampla niciodata deoarece aceste procese au nevoie de timp si nu vor sti niciodata ce vor intalni pe un site.

Cert este ca Googlebot va intra sa analizeze pagina noua dupa folosirea tool-ului Fetch as Google din Search Console. Pentru aceasta, asigurati-va ca aveti atat versiunile "www", cat si cele "non-www" verificate si setati un domeniu preferat.

Pasul 5: Vizati cresterea vizibilitatii termenilor doriti

Pasul final din lista de optimizare este urmarirea cuvintelor cheie pe motoarele de cautare.

Speram ca vizibilitatea cautarilor urmarite va creste. (Daca nu, mai sunt multe de facut!)

O modalitate de a urmari cresterea dvs. este prin utilizarea fisierului creat pentru auditul de continut. Puteti adauga informatii si puteti examina manual clasamentele dvs.

Alternativ, puteti utiliza un instrument de verificare a pozitionarii.

Concluzia

Caderea in capcana optimizarii excesive este daunatoare pentru SEO inca de la inceput. Aceasta "scurtatura" poate fi destul de daunatoare pentru veniturile dvs., mai ales daca utilizati site-ul pentru a vinde produse sau servicii (mai ales servicii seo).

Supraoptimizarea poate fi detectata de algoritmii Google (Panda sau Penguin) sau chiar mai rau, poate declansa o actiune manuala. Update-urile algoritmilor va pot identifica greselile din site si nimeni garantat nu doriti sa ajungeti in atentia Google. Nu fiti o tinta!

Cautati semne de optimizare excesiva, identificati cuvintele cheie relevante, analizati-va site-ul, aflati continutul care necesita imbunatatiri, utilizati instrumentele care va pot ajuta sa creati continut curat, sa-l legati la alte pagini interne, sa il puneti in miscare si sa-l trimiteti la Google pentru a fi reanalizat.

Apoi repetati pasii si continuati. Urmand aceste tactici SEO veti obtine cheia succesului.

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?