image

Avantajele HTTPS (SSL) pentru site-ul tau

Avantajele HTTPS pentru site-ul tau

Ce este HTTPS?

Utilizatorii se asteapta ca, atunci cand navigheaza pe un site web, sa faca acest lucru in conditii sigure si sa aiba confidentialitatea asigurata. Va incurajam sa adoptati HTTPS pentru a proteja conexiunile clientilor pe site-ul vostru, indiferent de continutul paginii.

HTTPS inseamna Hyper Text Transfer Protocol Secure. Este un protocol care securizeaza comunicatiile dintre doua sisteme, adica dintre browser si serverul web. Urmatorul grafic ilustreaza diferenta dintre comunicarea http si cea https:

https-communication

Comunicarea https si http

Dupa cum puteti vedea in graficul de mai sus, transferurile de date http intre browser si serverul web sunt in format hypertext, in timp ce transferurile de date https sunt in format criptat. Astfel, https ii impiedica pe hackeri sa citeasca si sa modifice datele in timpul transferului dintre browser si serverul web. Chiar daca hackerii reusesc sa intercepteze comunicarea, nu vor putea sa o foloseasca pentru ca mesajul e criptat.

HTTPS stabileste o legatura criptata intre browser si serverul web folosind protocoalele Secure Socket Layer (SSL) sau Transport Layer Security (TLS). TLS este noua versiune a SSL.

Protocolul Transport Layer Security (TLS) asigura trei nivele cheie de protectie:

1. Criptarea - criptarea datelor transferate, pentru ca nimeni din afara sa nu aiba acces la ele. Acest lucru inseamna ca, in timp ce utilizatorul navigheaza pe un site web, nimeni nu poate "asculta" conversatiile, nu ii poate vedea activitatea pe diverse pagini si nu ii poate fura informatii.

2. Integritatea datelor - datele nu pot fi modificate sau corupte in timpul transferului, in mod intentionat sau in alt mod, fara ca acest lucru sa fie detectat.

3. Autentificarea - confirma ca utilizatorii vostri comunica exact cu site-ul cu care doresc. E o protectie impotriva atacurilor intermediarilor si il face pe utilizator sa aiba incredere, iar consecinta increderii se traduce prin alte avantaje comerciale.

Avantajele SSL-ului

Securitatea

Unul dintre principalele beneficii ale HTTPS este ca aduce un plus de siguranta si incredere. Ii protejeaza pe utilizatori in fata atacurilor intermediarilor (MitM), care pot fi lansate de pe retele compromise sau nesigure. Hackerii pot folosi astfel de tehnici pentru a fura informatii sensibile de la clientii vostri.

Implementarea SSL securizeaza toate datele transmise intre server si browser in timpul unei sesiuni in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul vostru. Aceasta este o componenta cheie in domeniul protectiei datelor, mai ales tinand cont de noua legislatie GDPR legata de datele personale.

Integritatea datelor:

Https asigura integritatea datelor prin criptare asa ca si in cazul in care hackerii reusesc sa intre in posesia datelor, nu le pot citi si nu le pot modifica.

Site-ul vostru web va prezenta incredere

Cele mai multe companii mari au SSL la toate website-urile. Asta in principal datorita implicatiilor practice legate de criptarea datelor utilizatorului. In plus, HTTPS inspira profesionalism.

Daca ati fost recent pe un site web non-HTTPS, ati observat poate anuntul de pe adresa site-ului in care sunteti avertizati ca e "not secure", adica nu e sigur. In functie de browser-ul folosit, poate v-a aparut si un semn de atentionare.

Daca utilizatorii vad avertismentul ca site-ul nu e sigur, increderea lor in browser-ul vostru va fi zdruncinata. Chiar daca nu introduc informatii legate de plati, majoritatea utilizatorilor nu stiu diferenta dintre HTTP, HTTPS si implicatiile acestora. Din aceasta cauza, se vor gandi ca mai bine sunt in siguranta, decat sa regrete si vor porni spre alt site.

Pe de alta parte, daca aveti HTTPS instalat la site-ul dvs., veti vedea un semn verde, care e sinonim cu securitatea. Acest semn verde care apare pe un site securizat ii linisteste pe clienti ca site-ul vostru e de incredere si ca informatiile sunt in siguranta. In consecinta, se vor inregistra mai multe conversii si loialitatea va spori.

Valoarea SEO/cautari

Daca domeniul vostru are literele https in fata www, atunci site-ul vostru va avea un avantaj clar in fata celor ramase cu vechiul http. Acest lucru vine direct de la Google. In 2015, Gary Illyes a dezvaluit ca daca doua pagini web sunt egale in toate celelalte privinte, motorul de cautare Google le va prefera intotdeauna pe cele care sunt in Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS).

Dovezile venite de la Mozcast confirma. Intre ianuarie si octombrie anul trecut, numarul site-urilor care au aparut pe primele locuri in cautarile Google si care aveau https au crescut de la 25% la 40%.

Motivul pentru care algoritmul Google prefera tot mai mult https este ca ei vor sa prioritizeze site-urile web sigure. De fapt, Google a anuntat deschis ca vrea ca intr-o buna zi tot web-ul sa fie sigur, inclusiv site-urile care nu presupun informatii sensibile.

Google Chrome update 56, care a aparut in ianuarie 2017, este un nou pas in aceasta directie. De cand a aparut acest update, utilizatorii Chrome au inceput sa primeasca alerte de securitate ori de cate ori accesau un site http si nu unul https. In perioada urmatoare, preferinta Google pentru https va dezavantaja serios site-urile http.

Performanta ridicata:

Https creste viteza transferului de date, comparativ cu http, prin criptare si reducerea dimensiunii informatiei.

Tehnologia mobila

Mai e un avantaj important legat de trecerea la HTTPS. Nicio firma moderna serioasa nu-si permite sa treaca cu vederea tehnologia mobila. Trebuie sa va asigurati ca site-ul vostru e prietenos cu tehnologia mobila, luand in calcul factori precum viteza de incarcare a paginii; este un aspect la fel de important pentru succesul vostru pe piata moderna ca si folosirea celei mai noi strategii SEO.

Accelerated Mobile Pages (AMP) de la Google devine tot mai importanta pentru optimizarea domeniului vostru pe telefoanele smart. Google a creat AMP pentru a creste viteza de incarcare pe dispozitivele mobile, iar continutul AMP tinde sa apara mai proeminent in rezultatele cautarilor, dar poate actiona doar daca site-urile sunt https. Este tot mai mult si cazul noii generatii de browsere si aplicatii progresive web, care sunt proiectate tinand cont de https si care nu sunt eficiente in cazul http.

Increderea consumatorilor inseamna conversii mai multe

Daca reusiti sa castigati increderea consumatorilor in privinta brandului vostru, veti avea mai multe interactiuni pe site si venituri mai mari.

De exemplu, o firma de securitate numita Verisign a decis sa puna un badge pe pagina de checkout, amintindu-le utilizatorilor ca site-ul ei este securizat SSL. Chiar daca majoritatea furnizorilor de servicii de plati cer acest lucru, faptul ca Verisign a reafirmat faptul ca e un site sigur a dus la o crestere cu 30% a conversiilor.

Acest exemplu confirma ideea ca oamenii iau foarte in serios problema securitatii online. Daca le puteti arata ca aveti un site sigur si ca pentru voi datele lor personale sunt la fel de importante ca si pentru ei, vor fi mai dornici sa intre in lista voastra de clienti si sa va cumpere produsele.

Viitorul

Https reprezinta viitorul web-ului, pentru ca ofera siguranta pe internet atat utilizatorilor, cat si proprietarilor de site-uri web.

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?