image

11 lucruri de stiut pentru optimizarea imaginilor din site

Timpurile s-au schimbat de la epoca internetului prin dial-up, cand utilizatorii trebuiau sa astepte minute bune pentru a incarca o singura imagine. Astazi, ne putem bucura de acces rapid la internet - chiar si pe dispozitivele noastre mobile. Dar nu faceti greseala de a uita ca optimizarea imaginilor pentru utilizatori si motoarele de cautare este la fel de importanta ca oricand, daca nu chiar mai mult.

Traim intr-o lume care se bazeaza din ce in ce mai mult pe partea vizuala. Si in aceasta lume, valoarea optimizarii imaginilor nu poate fi trecuta cu vederea. Imaginile fac paginile dvs. mai atragatoare si mai mult decat probabil, exista o imagine pe fiecare pagina, dar fara o optimizare a site-ului corecta, puteti pierde foarte mult.

In acest articol, vom examina numeroasele moduri in care va puteti optimiza imaginile pentru motoarele de cautare.

1. Imaginile standard nu va ajuta

Doriti ca fotografiile sa apara pe site-ul dvs. Daca umpleti site-ul cu imagini standard, veti arata neoriginal - cum ar fi mii de alte site-uri care nu se remarca, multe site-uri fiind aglomerate cu aceleasi fotografii generice.

Ganditi-va la un site corporativ, o firma seo, o afacere care se mandreste cu serviciile pe care le ofera clientilor. Toate aceste site-uri folosesc, sa zicem, aceeasi imagine a unui om de afaceri zambind.

In timp ce este posibil ca imaginile sa fie perfect optimizate, acestea nu vor avea aceleasi avantaje sau potentiale beneficii SEO ca o imagine originala, de inalta calitate.

2. Folositi un titlu descriptiv pentru imagini

Este foarte usor sa alegi dintre sute de fotografii si sa pastrezi numele implicit al fisierului pe care il ofera camera foto. Dar, inainte de a pastra acest obicei, sa discutam de ce nu este o idee buna.

Cand vine vorba de SEO, este important sa folositi cuvinte cheie acceptabile pentru a va ajuta sa va pozitionati paginile in motoarele de cautare. Crearea de nume de fisiere descriptive, bogate in cuvinte cheie este absolut esentiala pentru optimizarea imaginilor. Motoarele de cautare nu numai ca acceseaza cu crawlere textul din pagina dvs., dar cauta si cuvinte cheie din numele fisierelor imagine.

Sa folosim aceasta imagine ca exemplu:

mustang

Ati putea folosi numele generic pe care camera dvs. l-a dat imaginii, cum ar fi DCIM10.jpg. Cu toate acestea, ar fi mult mai bine sa denumiti fisierul: ford-mustang-rosu-2012.jpg

De asemenea, ganditi-va la modul in care clientii cauta produse pe site-ul dvs. Ce cuvinte folosesc atunci cand cauta? In exemplul de mai sus, cumparatorii de autoturisme pot cauta folosind termenii:

- 2012 Mustang rosu

- Mustang rosu 2012

- Ford Mustang 2012

Un obicei bun pentru a va obisnui cu acest lucru sa va uitati la analizele site-ului dvs. si sa vedeti ce formule utilizeaza clientii dvs. pentru a efectua cautari. Determinati cele mai comune expresii pe care le folosesc si aplicati acea formula in procesul de numire a imaginilor.

Daca nu puteti face dumneavoastra o analiza detaliata, apelati la o firma care ofera servicii seo sau asigurati-va ca folositi cuvinte cheie bune atunci cand numiti imaginile (si incercati sa fiti descriptivi!). Acest lucru poate creste cu siguranta nivelul de optimizare SEO onpage si poate ajuta site-ul sa se claseaza pe o pozitie mai buna.

3. Alegeti formatul corect pentru fisiere

Dupa ce ati ales imaginea si denumirea corecta, trebuie sa decideti ce format de fisier este optim pentru nevoile dvs. Deoarece suntem preocupati mai ales de imagini si de graficele "fotorealiste" relativ complicate, trebuie sa alegem dintre cele trei formate de imagine utilizate in mod obisnuit: GIF, PNG si JPEG.

- JPEG este cel mai frecvent utilizat format de imagine astazi. Utilizeaza compresie cu pierderi de date, ceea ce inseamna ca, in functie de setarile dvs., calitatea imaginii poate suferi destul de mult. De asemenea, nu exista suport pentru fundaluri transparente, cum ar fi formatele GIF si PNG. Cele mai mari avantaje ale acestui format il reprezinta dimensiunea redusa a fisierelor si faptul ca este acceptat aproape peste tot.

- GIF este un format de imagine bitmap folosit pentru arta si animatii simple. Deoarece suporta doar 256 de culori, nu este recomandat pentru fotografii sau pentru imagini fotorealiste. Cu toate acestea, marimea fisierului si suportul pentru fundaluri transparente il fac ideal pentru logo-urile companiei si diferite elemente de pagina ale site-urilor.

- PNG este o alternativa moderna la formatele de fisiere GIF si JPEG. PNG suporta transparenta, are o gama de culori mai buna si capacitatea automata de corectie gamma. PNG poate chiar sa stocheze o scurta descriere de text a continutului imaginii pentru a ajuta motoarele de cautare sa va categorizeze imaginile. Acest format de fisier este cel mai nou dintre toate trei, ceea ce inseamna ca nu este atat de usor de acceptat. De asemenea, dimensiunile fisierelor pot fi mai mari.

4. Folositi nume de fisier informative

Pentru imaginile descarcate de pe aparatul dvs. foto folositi denumiri descriptive, astfel incat robotilor motoarelor de cautare sa le gaseasca mai usor si sa inteleaga mai usor despre ce este vorba in imagine.

Un bun exemplu ar fi ceva de genul: ford-mustang-2012.jpg

5. Cum sa scrieti "alt text" optimizat

Atributele Alt sunt o alternativa text la imagini atunci cand un browser nu le poate afisa in mod corespunzator. Similar cu titlul, atributul alt este folosit pentru a descrie continutul unui fisier imagine.

Cand imaginea nu se incarca, veti obtine o caseta de imagine cu eticheta "alt" prezenta in coltul din stanga sus. Asigurati-va ca se potriveste cu imaginea.

Atentia la atributele "alt" este, de asemenea, benefica pentru strategia generala de SEO. Doriti sa va asigurati ca toate celelalte zone de optimizare sunt in regula, dar daca imaginea nu reuseste sa se incarce din orice motiv, utilizatorii vor vedea ce ar trebui sa reprezinte acea imagine.

In plus, adaugarea unor tag-uri alt adecvate pe imaginile din site-ul dvs., il poate ajuta sa obtina pozitii mai bune in motoarele de cautare prin intermediul asocierii de cuvinte cheie cu imagini.

Alt text este vizibil in versiunea text a paginii memorate in memoria cache, ajutand atat utilizatorii, cat si motoarele de cautare. Pentru o valoare SEO suplimentara, textul alt poate actiona ca text ancora pentru un link intern atunci cand imaginea face trimitere la o alta pagina de pe site.

Cam asa ar trebui sa arate atributul "alt" in codul sursa:

alt

6. Separati thumbnails-urile de fotografiile principale

In mod ideal, thumbnails-urile ar trebui sa fie cat mai mici posibil pentru a minimiza timpul de incarcare a paginii. Aceasta inseamna ca trebuie sa le redimensionati si sa utilizati nivelul corespunzator de compresie. Deoarece au tendinta de a fi destul de mici oricum, puteti sacrifica un pic de calitate a imaginii pentru o viteza sporita.

Pentru a face acest lucru, puteti utiliza un program de editare a fotografiilor, cum ar fi Photoshop sau puteti utiliza unul dintre numeroasele instrumente gratuite disponibile astazi. Acestea includ editori de imagini online precum Pixlr, PicMonkey, Fotor si de asemenea, GIMP, care este un program distribuit gratuit, care poate face cele mai multe lucruri pe care Photoshop le poate face (dar uneori este putin mai greu de utilizat).

7. Atentie la imaginile decorative

Site-urile au adesea un tip de imagini decorative, cum ar fi imagini de fundal, butoane si margini. Orice obiect care nu este legat de un produs poate fi considerat o imagine decorativa.

Desi imaginile decorative pot imbunatati o pagina din punct de vedere al aspectului, ele pot contribui deseori la o dimensionare mare a fisierelor combinate si la timpi de incarcare mari. Prin urmare, este posibil sa doriti sa aruncati o privire mai atenta asupra imaginilor dvs. decorative, astfel incat acestea sa nu afecteze capacitatea site-ului de a converti vizitatorii in clienti.

Mai intai, ar trebui sa verificati dimensiunile tuturor imaginilor decorative de pe paginile dvs. si sa utilizati un sablon care minimizeaza dimensiunile fisierelor pentru toate sau majoritatea paganilor de pe site.

Iata cateva sfaturi pentru reducerea dimensiunilor imaginilor dvs. decorative:

- Imaginile care formeaza margini sau modele simple, trebuie sa fie in formatul PNG-8 sau GIF. Puteti crea imagini frumoase care au doar cateva sute de biti!

- Daca este posibil, utilizati CSS pentru a crea zone colorate in locul utilizarii imaginilor. Folositi CSS cat mai mult posibil pentru a inlocui orice imagine decorativa.

- Aruncati o privire mai atenta la acea imagine de fundal mare in stil tapet. Acestea pot fi fisiere uriase. Inlaturati-le cat mai mult posibil fara a distruge calitatea imaginii. Un truc pe care il puteti folosi pentru a reduce dimensiunea imaginii de fundal este sa taiati mijlocul acesteia si sa-l colorati cu o culoare plata sau transparenta. Acest lucru poate diminua substantial dimensiunea fisierului.

8. Reduceti dimensiunile imaginilor dvs.

Ganditi-va la urmatoarele:

- Majoritatea consumatorilor asteapta aproximativ 3 secunde pentru ca un site web sa se incarce pe un desktop sau laptop.

- ... si aproximativ 5 secunde pe dispozitivul mobil.

- Amazon a constatat ca daca paginile lor incetinesc cu o secunda, pierdeau 1,6 miliarde de dolari pe an.

- Google utilizeaza timpul de incarcare a paginii ca factor in algoritmul de clasificare.

Daca aveti imagini carora le ia peste 15 secunde pentru a incarca – ei bine, puteti sa va luati adio de la potentialul client!

Ce este de facut?

Atunci cand un client intra pe site-ul dvs., poate dura ceva timp, in functie de cat de mari sunt fisierele. In mod specific, imaginile, cu cat au dimensiunea mai mare cu atat dureaza mai mult incarcarea paginii.

Daca puteti micsora dimensiunea imaginilor de pe pagina dvs. si puteti mari viteza de incarcare a paganilor, veti putea atrage mai multi vizitatori.

O modalitate prin care puteti reduce dimensiunea imaginilor este folosirea comenzii "Salvati pentru Web" din Adobe Photoshop. Cand utilizati aceasta comanda ajustati imaginea la cea mai mica dimensiune acceptabila tinand cont de calitatea imaginii.

Cat de mari ar trebui sa fie imaginile?

O regula legata de imaginile utilizate in comertul electronic recomanda sa incercati sa pastrati dimensiunea imaginii sub 70kb. Asta poate fi uneori dificil, mai ales pentru imagini mai mari, dar merita sa incercati.

9. Integrati social media

Social media joaca un rol important in strategia globala de SEO si de atragere a clientilor. Cea mai usoara modalitate de a va integra imaginile in platformele social media este sa adaugati pe site-ul dvs. butoanele de distribuire a continutului.

Una dintre cele mai populare modalitati de a incuraja vizitatorii sa distribuie imaginile pe Pinterest este sa adaugati un simplu buton "Pin It".

Un instrument foarte bun de utilizat este Image Sharer de la SumoMe. Cu Image Sharer, puteti permite cu usurinta vizitatorilor sa distribuie imaginile de pe site-ul dvs. Suporta Facebook, Twitter, Pinterest si Yummly. Puteti personaliza modul in care apar pictogramele Image Sharer si daca achizitionati versiunea Pro veti primi ajutor 24/7 si capacitatea de a elimina branding-ul Image Sharer.

10. Nu va bazati pe site-uri terte de gazduire a imaginilor

Site-urile de gazduire a imaginilor precum Imgur and Postimage permit sa uploadati imagini pe serverul lor, ceea ce este grozav pentru ca salvati spatiu pe serverul dvs. Insa riscati ca imaginea sa fie stearsa sau blocata de site-urile in cauza atunci cand serviciile lor sunt supraaglomerate din cauza traficului imens. Plus ca o imagine se incarca mai rapid de pe serverul dvs. decat de pe alt server.

11. Daca aveti dubii, consultati ghidul Google pentru webmasteri

Google a pregatit un set de reguli de publicare a imaginilor pentru a va ajuta sa optimizati site-ul pentru motorul de cautare si pentru vizitatorii dvs., ca parte a Ghidului pentru webmasteri. Acesta include informatii detaliate despre subiectele discutate in acest articol si multe altele.

Ce tactici folositi pentru a va asigura ca imaginile dvs. apar in rezultatele cautarii pe internet?

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?