image

10 motive pentru care ar trebui sa te promovezi cu Google Ads

Daca aspiri la devenirea unui advertiser de succes, la sporirea vanzarilor si veniturilor din afacerea ta si vrei sa incepi sa castigi de pe urma numarului astronomic de cautari care au loc in fiecare zi pe Google si sa devii mai vizibil, cea mai buna metoda este sa incepi sa te promovezi si tu prin anunturi platite Google Ads.

Ce reprezinta Google Ads?

Definitia din ghidul nostru complet privind Google Ads:

Google Ads este programul de publicitate online al Google. Programul permite crearea de anunturi publicitare online pentru utilizatorii interesati de produsele si serviciile pe care le oferi. Platforma Google Ads functioneaza cu reclame "pay-per-click" (PPC), adica platesti ori de cate ori un utilizator da click pe anuntul tau.

Trebuie sa ai in vedere ca sunt foarte multe mijloace si metode de publicitate. Nu e usor sa stabilesti care metoda de promovare este cea mai potrivita si eficienta pentru afacerea ta.

10 beneficii ale folosirii Google Ads

Deci vrei sa stii raspunsul la intrebarea "De ce sa folosim Google Ads?" Sunt foarte multe avantaje importante. Iata doar cateva dintre ele.

1. Google are o audienta masiva

In ziua de azi, Google nu mai e doar un nume de brand, ci a ajuns un verb. Termenul "Google" este definit de Merriam Webster Dictionary. Definitia GOOGLE: (verb tranzitiv) a folosi motorul de cautare Google pentru a afla informatii despre ceva sau cineva pe World Wide Web.

Asta pentru ca acum, cand oamenii vor sa afle raspunsul la o intrebare, primul lucru pe care-l fac e sa intre pe Google.

Vrei sa stii ce poti face impotriva durerii de spate? Intra pe google.

Vrei sa stii daca exista o unealta care sa simplifice dialogul dupa aterizarea pe o pagina, in urma unui click? Intra pe Google.

Motorul de cautare rezolva anual un numar scandalos de mare de astfel de cautari: peste 2 trilioane. Ceea ce inseamna peste 5 miliarde de cautari pe zi. Printre acestea sunt oameni care cauta solutii pe care firma ta le poate oferi. Daca au folosit vreodata internetul, sunt sanse sa fi cautat pe Google raspunsul la o problema. Daca ii poti ajuta sa gaseasca raspunsul, chiar daca e vorba de un ad, ai mai multe sanse sa te aleaga pe tine decat pe cineva de la concurenta.

2. Capabilitati care permit targetarea amanuntita

Google ofera cate ceva pentru fiecare firma si fiecare potential client (prospect) in fiecare etapa a parcursului pe care il face cumparatorul. In cazul unei cautari in termeni generali, de exemplu, "software contabilitate", anuntul tau va aparea potentialilor clienti inca din primele faze ale procesului de cautare a produsului si va permite sa va pozitionati in partea superioara a funnel-ului vostru prin doua tehnici simple, dar de efect:

- obtineti informatiile lor cu un landing page dedicat si incepeti sa le trimiteti continut informativ, care sa va dovedeasca autoritatea in domeniu.

- daca nu se convertesc, folositi campanii de retargeting pentru a-i face sa se intoarca, pana cand chiar se vor intoarce.

O alta tehnica de impact de "atrargere" a clientilor este alegerea cuvintelor cheie mai lungi, cum ar fi "software contabilitate pentru marketeri freelance." In general, acesti termeni sunt mai putin costisitori si merita luati in calcul pentru ca pot capta atentia celor care cauta exact ce oferi tu. De cele mai multe ori, cei care cauta cuvinte lungi si specifice au intentii mai serioase de a cumpara. Iar intentia este cea care ii face pe oamenii la care ajungi prin anunturi Google Ads asa de valorosi.

3. Valorificarea intentiei

Cea mai importanta diferenta dintre cei la care ajungeti prin Google Ads si cei la care ajungeti prin alte forme de publicitate este intentia.

Pe retele de socializare, de exemplu, oamenii nu vor sa primeasca reclame. Ei nu cauta solutii la problemele cu care se confrunta in viata de zi cu zi. Ei cauta fotografii cu bebelusi, fotografii de vacanta si noutati despre familie. Cand postati reclame pentru oameni care nu vor reclame, exista riscul sa opteze pentru eliminarea voastra din flux.

In reteaua de cautare Google, nu postati reclame pentru cei care nu vor sa le primeasca. Puneti anunturi publicitare pentru utilizatorii care cauta ceva anume, cum ar fi "cele mai bune landing page-uri pentru agentii". Si cand apare anuntul vostru, ii ajuta sa gaseasca raspunsul, fara sa le intrerupa navigarea online. Unii experti cred chiar ca anunturile de cautare sunt o forma de inbound marketing, spre deosebire de reclamele outbound, pentru ca asista pe cineva care a facut primul pas in cautare. Daca folositi anunturi in reteaua de cautare, prospectii vin la voi, iar apoi ii ajutati sa gaseasca raspunsurile si ajungeti in pozitia de a-i castiga atunci cand sunt gata sa cumpere.

4. Mentineti controlul total asupra campaniilor, in orice moment

Erati nevoiti sa sariti peste obstacole si sa faceti eforturi financiare mari pentru a rula campanii care sa ajunga la cat mai multa lume. Demararea si incheierea acelor campanii mananca timp si resurse care ar putea fi mai utile in alte scopuri.

Pe de alta parte, cumpararea de spatiu ad cu software - denumit si "programmatic advertising" (publicitate programatica) e un proces simplu, pe care il poate face un singur angajat instruit in domeniu. Daca este bine instruit, va putea sa demareze si sa incheie campanii, sa ajunga la oamenii potriviti si la pretul potrivit, totul facandu-se simultan. Astfel, puteti aloca resursele si timpul altor initiative presante.

5. Puteti pune pe masa orice buget

Castigarea unui click poate costa firmele zeci de dolari. In sectorul juridic, cuvintele cheie lungi pot ajunge la mai mult de atat pe click.

Dar, in general, clicul pe cuvinte cheie nu costa atat de mult. Si chiar daca ar costa, unul dintre avantajele folosirii Ad-urilor este posibilitatea de a limita bugetul zilnic, numarul de licitatii si altele. Astfel, poti sta linistit ca si daca nu-ti supraveghezi contul ca un vultur, nu vei cheltui mai mult decat vrei. Iata ce spune Dinesh Thakur: ai controlul deplin asupra bugetului campaniilor Google Ads. Poti controla totul, de la nivelul maxim al licitatiilor pentru ad, pana la bugetul zilnic al campaniei.

De asemenea, ai posibilitatea de a decide cat vrei sa cheltuiesti in fiecare luna si sa iti ajustezi bugetul in functie de graficul de performanta. Daca anuntul are performante foarte bune, poti creste suma alocata, pentru a ajunge la rezultatele dorite. Se poate si invers, sa scazi suma, daca anuntul nu performeaza. Dar il poti si opri de tot, ca sa nu mai pierzi bani.

6. In Google Ads, vezi rezultatele intr-un format usor de inteles

Nu vei sti ce optimizari sa faci, daca nu stii unde gresesti. Din alte dashboard-uri de Analytics este imposibil de inteles ceva.

Din fericire, Google prezinta totul direct si usor de inteles. Gasesti informatiile de baza, cum ar fi click-urile, bugetul cuvintelor cheie, scorul de optimizare, costul per conversie, etc. Sau chestii mai detaliate legate de comportamentul utilizatorului in site cu o integrare Google Analytics.

Iti permite sa vezi exact cati vizitatori interactioneaza cu site-ul tau, pe ce au dat click, unde s-au dus apoi si cat timp au petrecut acolo.

7. Rezultate mai rapide decat cu SEO

Optimizarea cu motoarele de cautare ramane componenta cea mai importanta a site-urilor foarte vizitate. Postarile si paginile pe care le vezi pe prima pagina nu sunt doar bine scrise si cu cuvinte cheie bine studiate; ele sunt si pe site-uri care au strans un numar mare de backlinks de-a lungul timpului (acesta este, in continuare, factorul de ierarhizare cel mai important pentru paginile web).

Pot trece ani pana ce iti vezi una dintre paginile proprii pe ravnita pozitie numarul unu intr-o cautare extinsa. Unele firme nu ajung niciodata acolo. Cu toate acestea, cand pornesti cu Google, sansa sa faci salturi mari peste toate rezultatele organice de pe o pagina de rezultate ale unui motor de cautare, creste exponential si mult mai usor. Nu mai e nevoie de cautarea unor link-uri care sa-ti mai salte putin pagina; nu se mai analizeaza densitatea cuvintelor cheie pe landing page. Incepeti sa rulati ad-uri si sa cresteti sansa ca oamenii sa va vada primii, pe o pagina ca aceasta, unde rezultatele organice nici nu apar decat mult mai jos.

cautare-google

8. Creati o mai mare vizibilitate a brandului

Cand oamenii aud de Google Ads, se gandesc in general la traficul prin anunturi pay-per-click pe paginile de rezultate prin motoare de cautare. Dar Google Ads inseamna mai mult decat atat. Ele pot fi si un instrument de crestere a vizibilitatii firmei, iar studiile arata ca acest lucru este prioritatea marketerilor cu cele mai bune rezultate

why-use-google-adwords-brand-awareness

Inainte de a explica, sa vedem pe scurt ce inseamna brand. Acum zeci de ani, David Ogilvy a enuntat poate cea mai buna definitie: "Suma intangibila a atributelor unui produs: numele sau, ambalajul, pretul, istoricul, reputatia si modul in care i se face reclama." Consolidarea numelui brandului tau, a personalitatii si reputatiei sale e necesara pentru a castiga increderea vizitatorilor. Cu cat repeti mai ferm aceste lucruri, cu atat mai puternic devine brandul tau si castigi mai mult increderea prospectilor. In cele din urma, increderea e cea care iti aduce vanzari si clienti loiali.

Prin reteaua de cautare, chiar si clientii potentiali care nu dau click, vad brandul tau, linia de tag, ce oferi si orice extensii mai alegi sa folosesti.

Prin reteaua de afisare, poti chiar sa prioritizezi cresterea vizibilitatii brandului, alegand sa arati anuntul mai multor oameni. Urmeaza concentrarea pe click-uri si apoi pe conversii (imediat, mai multe detalii despre strategiile de licitare.) Ambele strategii de promovare permit advertiserilor sa puna accent pe atributele esentiale ale firmei lor si astfel, sa isi consolideze brandul.

9. Castigi mai multe conversii

Cand Google decide ce anunturi sa fie afisate persoanelor care cauta, tine cont de experienta oferita de landing page. Pe una dintre paginile de asistenta Google Ads scrie:

"Experienta oferita de landing page estimeaza in ce masura website-ul tau ofera, celor ce dau click pe anunt, informatia de care au nevoie - rapid si fara efort. Pagina pe care se ajunge dupa click este URL-ul la care ajung utilizatorii dupa ce dau click pe anuntul tau si experienta pe care o oferi influenteaza ierarhizarea ta, Ad Rank si deci si CPC-ul tau si pozitia in licitatia pentru ad. Anunturile tale pot sa apara mai rau (sau deloc) daca duc spre un site web care ofera utilizatorului o experienta nesatisfacatoare."

Anunturile care nu prioritizeaza experienta oferita de landing page-ul in care se ajunge dupa click sunt predispuse sa consume bugetul fara a oferi utilizatorilor informatiile pe care acestia le cauta si care ii pot transforma in lead-uri. Este foarte important sa nu ii trimiti in homepage-ul site-ului sau o pagina "Despre noi". Experienta utilizatorului este un factor de optimizare al anunturilor si influenteaza scorul de calitate si, cel mai important, rata de conversie a site-ului. Dupa ce construiesti acest landing page, vei obtine maxim din suma investita, tinand cont mai ales de doua lucruri:

- Compatibilitatea cu mesajul

- Design-ul focusat

10. Maximizeaza ROI cu diverse strategii de licitatie

Un landing page convingator, construit ca sa fii in gratiile Google, nu e singurul element care iti maximizeaza ROI. Pentru a te ajuta sa indeplinesti anumite obiective de marketing, fara sa ti se secatuiasca bugetul, echipa Google Ads a creat cateva strategii de licitatie:

- Licitatia CPC - e recomandata de Google, daca scopul tau este sa atragi trafic pe website.

- Licitatia CPM, care inseamna "cost per mia de impresii vizibile", e recomandata de Google daca incerci sa iti faci brand-ul mai vizibil. Cu aceasta strategie, decizi ce suma de bani vrei sa platesti pentru ca 1.000 de oameni sa iti vada reclama. E disponibila doar pentru reteaua de Display, nu in reteaua de cautare.

- Licitatia CPA si Maximizati numarul de conversii - sunt recomandate de Google pentru advertiserii care se concentreaza pe conversii, cum ar fi achizitiile sau inscrierile (sign-ups).

Astfel, daca scopul tau principal este cresterea vizibilitatii brandului, veti putea sa afisezi anunturile pentru mai multi utilizatori decat ai avea daca Google ar incerca sa afiseze anunturile tale doar celor ce au cel mai mare potential de conversie.

De ce sa folosesti Google Ads?

Daca te mai intrebi de ce ai folosi Google Ads, ar trebui, de fapt, sa te intrebi de ce nu.

Google are ceva de oferit firmelor de toate dimensiunile, bugetele si avand obiective diferite de publiicitate. Si public tinta diferit - in general, cei mai multi au folosit Google cel putin o data in viata pentru a afla solutia unei probleme. Deci intr-un ocean de cautari infinite - peste 2 trilioane pe an - de ce nu ai incerca si tu marea cu degetul ca sa vezi ce venituri poti obtine?

Incepe si tu sa sari peste altii in rezultatele cautarilor organice si sa castigi click-uri si conversii cu ajutorul Google Ads si al unei experiente savuroase legate de landing page.

Distribuie aceasta informatie prietenilor tai

Poti spune prietenilor despre noi si despre calitatea muncii noastre pe mai multe retele sociale

Ai nevoie de o echipa de profesionisti?